Algemene Voorwaarden

Voorwaarden groothandel (Wholesale)

Bij het bestellen van goederen, voldoen klanten automatisch aan onze handelsvoorwaarden;

Het kopen in de groothandel is alleen mogelijk voor bij de KvK geregistreerde bedrijven.

Voor Nederlandse klanten (en voor Europese klanten die niet beschikken over een Internationaal BTW (VAT)-nr), zal 21% Nederlandse BTW worden opgelegd.

Een groothandel-bestelling dient een minimumwaarde van 300 € te hebben.

Goederen kunnen na betaling wereldwijd naar ieder adres worden verstuurd.
De prijzen voor verzending worden automatisch berekend naar gewicht en bestemming.

Goederen kunnen online besteld worden en danwel worden toegestuurd of worden opgehaald.

Het is ook mogelijk om
– de order te e-mailen (info@pureclothings.com). Een antwoord komt met de Pro-Forma factuur. Zodra deze is voldaan, zullen de goederen worden verzonden (met verzendkosten).
– Pure Clothing Company’s showroom in Hoofddorp te bezoeken om de complete collectie te zien en goederen direkt mee te nemen. Er kan worden gepind worden of contant betaald.

In het geval dat een factuur per bank mag worden betaald, moet het totaalbedrag binnen 14 dagen na faktuurdatum voldaan zijn.

Indien een factuur niet binnen 14 dagen is betaald, kan een boete van 2% van het totaalbedrag worden opgelegd.

Goederen blijven altijd eigendom van Pure Clothing Company totdat de betaling volledig voldaan is.

I.v.m. klantprotectie zou een order niet geaccepteerd kunnen worden indien Pure Clothing Company reeds aan andere winkeliers in hetzelfde gebied levert. In dit geval wordt het eventueel betaalde bedrag gerestitueerd.

Annuleren, ruilen of retourneren is niet mogelijk zodra de betaling is voldaan.

Foto’s van producten op deze site kunnen enigszins afwijken qua kleur van de echte kleuren vanwege schermresolutie. Pure Clothing Company probeert te bewerkstelligen dat alle kleding correcte maatvoering heeft, maar kan hiervoor geen garantie geven. Klanten accepteren 10% verschil in kleur en maat voor alle artikelen zodra ze een bestelling/aankoop doen.
Alle producten zijn handgemaakt en daarom kan het voorkomen dat bvb een kleurstelling of weeflijn niet precies hetzelfde is als de foto(s) op deze site. Dit gegeven word geaccepteerd bij het bestellen/aankopen.

In het geval dat bestelde producten onverwacht niet voorradig blijken, wordt de klant z.s.m. geïnformeerd per e-mail of telefoon.
In dat geval biedt Pure Clothing Company 3 mogelijkheden aan, uit welke de klant vrij is te kiezen:
– Andere artikelen in plaats van de missende artikelen
– Wachten totdat de missende artikelen worden geleverd
– Vergoeding van de missende artikelen

Als een product volgens de klant niet voldoet, kan binnen 5 dagen na ontvangst van de goederen per e-mail, inclusief fotobewijs, worden gereclameerd. Latere reclamaties worden niet geaccepteerd. Als een reclamatie wordt geaccepteerd, lost Pure Clothing Company dit op door de desbetreffende artikelen te ruilen met andere artikelen (geen terugbetaling).

In geval van een geschil, is de Nederlandse wet van toepassing, met uitzondering van het Weens koopverdrag.
De rechter van Hoofddorp zal worden aangewezen om het geschil in behandeling te nemen.

Verwachte levertijd:
1-3 dagen voor Nederland, België, Duitsland, Luxemburg, Frankrijk, Oostenrijk, Denemarken, Liechtenstein, Monaco, Verenigd Koninkrijk, Zwitserland.
3-8 dagen voor andere landen.

Verwachte levertijd is slechts een indicatie. De levertijd kan langer zijn door factoren die Pure Clothing Company niet kan beheersen, zoals lokale stakingen, natuurrampen, oorlog, etc.

Indien een bestelling buiten de Europese Unie wordt geleverd, kunnen er bijkomstige importkosten en lokale belastingen opgelegd worden die de klant dient te betalen wanneer hij/zij de goederen ontvangt. De regels hiervoor verschillen per land. Iedere lokale overheid bepaalt de precieze invoerrechten en douanekosten.

Voorwaarden particulieren (Retail)

  • Alle genoemde prijzen zijn inclusief BTW.
  • De verzendkosten zullen worden toegevoegd bij het afrekenen van de winkelwagen.
  • Verzendkosten:
    • Binnen Nederland:      Gratis!
    • Europa:                          vanaf € 7,50
    • Rest van de wereld:     vanaf € 29,-
  • Gemiddelde levertijd binnen Nederland is 2-3 dagen, voor Europa tussen 3-7 dagen en voor de rest van de wereld 4-9 dagen. De levertijd kan langer duren als gevolg van factoren die we niet kunnen controleren, zoals lokale stakingen, natuurrampen, oorlog, enz.
  • U kunt producten binnen 10 dagen ruilen of retourneren. Emailt u ons indien u iets wenst te ruilen of retourneren.
  • Ruilen van artikelen is op eigen verzendkosten van de klant; verzendingskosten van de klant terug naar ons magazijn + de nieuwe verzendkosten voor de klant (6,50 € Nederland, 7,50 € rest EU, 29 € rest van de wereld-via bankoverschrijving, zie contact gegevens).
    Retourneren van artikelen is op eigen verzendkosten van de klant. Terugbetaling zal geschieden wanneer het artikel zonder enige schade is ontvangen. Terugbetaald wordt de door de klant betaalde prijs minus onze verzendingskosten (6,50 € Nederland, 7,50 € rest EU, 29 € rest van de wereld).
  • Foto’s van producten op onze website kunnen afwijken in kleur van de werkelijke kleuren, als gevolg van schermresolutie.
    Hoewel wij ernaar streven dat alle kledingstukken de juiste maat hebben, kan geen garantie worden gegeven dat producten aan de gewenste grootte voldoen.
    Klanten accepteren tolerantie van 10% in kleur en grootte van alle artikelen bij het plaatsen van een bestelling.
    Alle producten zijn handgemaakt en daarom kan het voorkomen dat bvb een kleurstelling of weeflijn niet precies hetzelfde is als de foto(s) op deze site. Dit gegeven word geaccepteerd bij het bestellen/aankopen.
  • Wanneer bestelde goederen op één of anderemanier niet op voorraad zijn, zullen wij zo snel mogelijk  de klant de hoogte stellen per e-mail of telefoon. In dit geval bieden wij 3 oplossingen waaruit de klant kan kiezen;
    • Het verkrijgen van andere artikel(en) in plaats van het ontbrekende artikel
    • Wachten tot latere levering van het ontbrekende artikel
    • Terugbetaling van het ontbrekende artikel
  • Als een product defect is volgens u, dan kunt u, per e-mail  een klacht sturen,  binnen 7 dagen na ontvangst van het product, met foto-bewijs. Latere klachten worden niet geaccepteerd.
  • Als de klacht wordt aanvaard, lossen we de zaak op door middel van omwisseling met een  ander artikel (geen terugbetaling).
  • In geval van geschil, is het Nederlands recht van toepassing. De rechter van Hoofddorp zal worden aangesteld om het geschil te behandelen.