Voorwaarden (Retail)

Algemene Voorwaarden particulieren (Retail)

  • Alle genoemde prijzen zijn inclusief BTW.
  • De verzendkosten zullen worden toegevoegd bij het afrekenen van de winkelwagen. Verzendkosten: Nederland: gratis, Europa: vanaf € 7,50, rest van de wereld: vanaf € 29,-.
  • Gemiddelde levertijd binnen Nederland is 4-5 dagen, voor Europa tussen 4-8 dagen en voor de rest van de wereld 7-10 dagen. De levertijd kan langer duren als gevolg van factoren die we niet kunnen controleren, zoals overbelasting bij het pakketvervoersbedrijf, lokale stakingen, pandemieën, natuurrampen, oorlog, enz.   Indien een bestelling buiten de Europese Unie wordt geleverd, kunnen er bijkomstige importkosten en lokale belastingen opgelegd worden die u dient te betalen wanneer u de goederen ontvangt. De regels hiervoor verschillen per land. Iedere lokale overheid bepaalt de precieze invoerrechten en douanekosten.
  • Retourneren van artikelen. U heeft 14 dagen bedenktijd. E-mailt ons als u iets wenst te retourneren (info@pureclothings.com). Vermeld hierbij het ordernummer, de reden van retournering, en uw Iban rekeningnummer + tenaamstelling voor de terugbetaling. Stuur het artikel in dezelfde verzenddoos, met daarop linksboven uw ordernummer, naam en adres, op eigen kosten, naar: Pure Clothing Company, Posthoornstraat 2, 1511 CE Oostzaan. Terugbetaling geschied zodra het artikel compleet en zonder enige schade is ontvangen.
  • Ruilen van artikelen kan binnen 14 dagen. E-mailt u ons als u iets wenst te ruilen (info@pureclothings.com).  Vermeld in uw e-mail het ordernummer, het te ruilen artikel(en) en wat u ervoor in de plaats wenst te krijgen (incl. maat en kleur). Stuur het te ruilen artikel na onze bevestiging in dezelfde verzenddoos met daarop linksboven uw ordernummer, naam en adres, op eigen kosten, naar: Pure Clothing Company, Posthoornstraat 2, 1511 CE Oostzaan. Wij sturen het nieuwe artikel dan z.s.m. naar u op. Indien het een ruil door klanten uit Nederland, Duitsland en België betreft, zijn er eenmalig geen extra verzendkosten voor onze verzending van het nieuwe artikel. Indien het overige landen betreft, zijn de nieuwe verzendkosten voor de klant, er zal hiervoor een betaalverzoek worden gestuurd.
  • Als een artikel defect ontvangen is volgens u, dan stuurt u binnen 14 dagen na ontvangst van het product een klacht per e-mail (info@pureclothings.com), met foto-bewijs. Latere klachten worden niet geaccepteerd. Als de klacht wordt aanvaard, krijgt u z.s.m. hetzelfde product vervangend opgestuurd (geen restitutie).
  • Indien een retour gezonden artikel overduidelijk langer gedragen is dan alleen passen, uitgescheurd is, gebreken door ge/misbruik vertoont, sterk ruikt e.d., word niet het volledige bedrag gerestitueerd of geruild. Er word dan contact opgenomen.
  • Foto’s van producten op onze website kunnen afwijken in kleur van de werkelijke kleuren, als gevolg van schermresolutie.
    Hoewel wij ernaar streven dat alle kledingstukken de juiste maat hebben, kan geen garantie worden gegeven dat producten aan de gewenste grootte voldoen.
    Er wordt een tolerantie van 10% in kleur en grootte van alle artikelen geaccepteerd bij het plaatsen van een bestelling.
    Alle producten zijn handgemaakt en daarom kan het voorkomen dat b.v.b. een kleurstelling of weeflijn niet precies hetzelfde is als de foto(s) op deze site. Dit gegeven word geaccepteerd bij het aankopen.
  • Wanneer bestelde artikelen op één of andere manier niet op voorraad zijn, zullen u wij zo snel mogelijk op de hoogte stellen per e-mail of telefoon. In dit geval bieden wij 3 oplossingen waaruit u kunt kiezen; het verkrijgen van andere artikel(en), wachten tot latere levering van het ontbrekende artikel, of terugbetaling van het ontbrekende artikel.
  • In geval van geschil, is het Nederlands recht van toepassing. De rechter van Amsterdam zal worden aangesteld om het geschil te behandelen.